Blogger Templates

Monday, July 16, 2012

spend time with my classmate for last day at UKM

 Alhamdulillah tingal sikit je lagi kerja mengedit tesis.even tak boleh di katakan siap sepenuhnya. Namun rasa tak sabau-sabau nak habiskan pengajian sebelum ramadhan menjelang.tapi apakan daya terpaksa siapkan tesis dalam bulan ramadha baru boleh pulang ke rumah dengan tenang.alhamdulillah Allah permudahkan urusan dengan adanya saudara terdekat tinggal berhampiran dengan UKM dan sudi membantu dan meyediakan tempat tinggal sepanjang penyiapan tesis. Terima kasih tak terhingga buat keluarga Ayah yop, Mak yong ilah, my cousin aqilah n nabilah, layanan yang saya terima amatlah baik sekali..sogan pulak eden eh..hihihihi. Berulang selama 3minggu ke UKM dari seremban. tapi perjalanan dari seremban ke UKM memakan masa hanya 30min menaiki KTM. semalam sempat berjumpa Daniah my classmate yang sangat ramah and caring. teringat masa perkenalan mula-mula dulu dengan Daniah.sebelum berkenalan dengan Daniah saya terlebih dahulu berkenalan dengan husband Daniah, Muhammad. kedua-dua mereka sangat baik dan merendah diri dan juga menghormati orang lain. negara asal mereka adalah iraq senegari dengan ali juga merupakan my classmate. Daniah sangat lembut orangnya sesuai dengan statusnya sebagai seorang isteri dan ibu kepada dua orang anak lelaki yang comel. setiap kali berjumpa dengan Daniah dia mesti berulang kali berkata saya adalah rakan baiknya di Malaysia.wah!! tak sangka dalam ramai-ramai kawan di Malaysia saya merupakan  rakan baiknya di Malaysia. bila sya tanyakan kenapa? dia menjawab kerana saya sering membantunya tak kira dalam pengajian mahupun di luar pengajian. ape yang boleh saya beritahu kepadanya sekali kita berkawan selamanya kita akan terus menjadi kawan. saya menolong awak ikhlas kerana Allah lagipun kita seagama walaupun lain bangsa dan negara.terima kasih daniah sudi menjadi rakan saya. insyallah jika saya ke iraq atau awak ke Malaysia lagi boleh kita berjumpa lagi. Insyallah..saya harap awak dan muhammad dapat menghabiskan pengajian awk di Malaysia dan juga berjaya dalam kerjaya, kehidupan di dunia dan akhirat. semoga awak bahagia bersama keluarga tercinta.jangan lupakan saya disini ye Daniah..


me and Daniah 

This is my friend Daniah

No comments:

Post a Comment