Blogger Templates

Friday, December 28, 2012

syukur masih bernafas lagi..

semalam dapat jemputan kenduri kawen staf my dad..majlis kesyukuran menyambut menantu.majlis yang simpe but penuh barokah...di mana semasa pengantin sampai semua jemputan berdoa untuk mempelai di ketuai oleh DJ majlis..kemudian diselitkan jugak nasihat-nasihat buat sang isteri dan sang suami.lepas je engaminkan doa saya pun ke ruang mengambil makanan. da selesai mengambil makanan. secara  tiba-tiba tersedak nasib nasi selamt letak kat meja..masa tersedak tu igat da tak da harapan da..tiba-tiba tak boleh bernafas..nampak mak dari jauh lihat anak tersedak kat tengah orang ramai..aduhai malu tu da campak jauh da..fikiran duk igat ya Allah ni ke masanya aku nak pergi..nauzubillah mintak jauh la ya Allah..memang rasa nyawa hujung tanduk je.hanya Allah je yang tahu kedaan itu.bukan sedak biasa tau ni sedak cam orang nak mati tu..berbunyi-bunyi ok..ya Allah syukur engkau memberi aku peluang untuk teruskan hidup seperti biasa.kalau tak mungkin da arwah da aku time tu..terima kasih ya Allah..balik dari kenduri tu muhasabah diri andai itu hari terakhir aku.terimakah aku disisimu Ya Allah?

No comments:

Post a Comment