Blogger Templates

Sunday, October 28, 2012

kisah raya

kisah raya kalini bukan raya aidiladha tapi kisah raya aidilfitri tahun ni jugak..alkisahnya beraya kat umah atok sedara nan seberang( ceh!seberang la sangat padahal seberang jalan je..)sume sanak saudaraa berkumpul.nak jadikan cerita makcik saya melayani tetamu yang dihadiri dariada kalangan saudara mara terdekat jugak dari seremban.saya oulak di dapur sambil menjamah kuih raya yang ada.tiba-tiba makcik saya datang kepada saya selepas melayani tetamu dari seremban..

mokna: kaklong..nanti kaklong kawin..mokna nak doakan supaya lepas kawin...(tiba-tiba ayat tak abis kat sini)
saya:doa ape mokna?(dengan muka penuh gumbira orang nak doakan kita la katekan)
mokna:mokna doakan kaklong gemuk lepas kawin...
saya:ceh! ni bukan doa..orang doa baik-baik je ni terbalik pulak..sah-sah ada baur-baur cemburu kat sini..ni ape kes doakan orang macamni?
mokna:tadi sedara kita dari seremban cakap mokna da gemuk.mana aci mokna gemuk lepas kawin.so mokna doa la kaklong pun mesti gemuk jugak lepas kawin.
saya:ceh!tak patut betul doa orang cam tu..ingat nak doakan orang bahagia  dunia dan akhirat and terus ke syurga..ni lain pulak doanya..adeh!


No comments:

Post a Comment