Blogger Templates

Tuesday, October 30, 2012

dear problem...

dear problem...

kadang-kandag engkau datang tanpa apa-apa hint pun.bak kata orang datang macam ribut pergi macam semut.setengah orang boleh handle problem dengan baik namun ada jugak yang kecundang saat Allah uji dengan datangnya problem.yang handle dengan baik alhamdulillah kerana berjaya menempuhi problem dengan baik walaupun diberi pelbagai rintangan sepanjang problem. dan ada yang bijak mengendalikan masalh menjadikan problem dan halangan menjadi satu batu loncatan untuk menguji diri mencapai seauatu kejayaan bukan kegagalan namun bagi setengah orang yang kecendang sering memandang problem itu besar saya tertarik dengan satu petikan post dari  kenalan saya iaitu:

Bila kita ada masalah, jgn kata "kita ada masalah yg besar" TAPI katakan pd masalah yg kita punyai Allah yg maha besar. Bila ada masalah carilah Allah terlebih dahulu

 (petikan post dari kenalan saya En Muhsien)

kenalan saya itu selalu memberi kata-kata motivasi di laman sosialnya yang berkait dengan problem yang di hadapi oleh beliau dan secara tidak langsung juga memberi motivasi kepada orang lain nah sepatutnya itu yang perlu kita lakukan untuk mencari aura positif kepada diri dan juga manfaatnya kepada orang lain.namun hakikatnya sekarang ramai yang menjadikan laman sosial untuk mengadu domba dan meluahkan rasa dan ada juga yang mengeluakan perkataan yang tidak patut di tulis bukankah sekiranya warga laman sosial terdiri daripada gologan kanak-kanak mereka akan mengikut ayat-ayat yang mereka pelajari dari lama sosial dan disebab itu juga tidak mendatangkn manfaat yang baik kepada orang sekeliling dan timbul banyak salah faham yang berlaku.aura negatif juga turut dikongsi bersama semua warga laman sosial. dalam mencari penyelesaian ada baiknya dalam masa yang sama kita memberi pelbagai faedah kepada diri dan turut di rasai oleh orang lain. jika sebaliknya berlaku jangan berputus asa dalam mencari jalan keluar problem. bergantunglah sepenuhnya kepada Allah.insyallah pasti ada jalan keluarnya..

No comments:

Post a Comment