Blogger Templates

Tuesday, October 16, 2012

rezeki Allah

alhamdulillah pagi tadi selepas menjadi pengawas peperiksaan dak-dak tadika dapat pangilan telefon dari orang yang di kenali dan sms dari beliau.

'jika berminat unutk menjadi guru ganti sila telefon saya dengan kadar segera'

wah! mau menjerit di buatnya.tapi subuh-subuh lagi ayah da bagitahu sila alert dengan call kot-kot ada tawaran mengajar. so saya pun call balik and then dia suh datang interview kul 3 ni.so kul 3 siap-siap la gi PPD nak interview.lagi 1km nak sampai tiba-tiba hujan.alahai dugaanya nak datang interview da la bawa moto je. sampia-sampai duk tercegat je kat kaunter.perkara biasa dalam organisasi kerajaan di kaunter pertanyaan comfirm tak dapat layanan sepatutnya.so sms En Zul yang buat panggilan tadi. thean ada sorang pegawai lelaki yang datang suh masuk and then dia cakap En zul tak datang lagi.tapi dia suh masuk pejabat dia dulu.(ish betul ke ni )masuk-masuk terpampang nama dia Zulkifli.adus! segaja dia nak kenekan aku ni.

En Zul: Meh ic
saya: erk..sebentar ye.
En. Zul: bukan apa takut menipu je tengok muka kamu ni lain je real pun lain ic pun lain.
saya: la memang la lain situasi dan masa tak sama.
En Zul: ape kelebihan awak tuk dapatkan jawatan ni.belum sempat jawab dia da cakap kelebihan awak ni suka sangat senyum orang tengok pun tak jadi nak marah..
saya:hahahaha..yela senyum kan satu sedekah.:-P


dan bermula la sesi temuduga.macam-macam dia tanya mengenai hal pendidikan dan isu semasa. ada yang leh jawab ada yang tak dapat jawab belasah je. terusterang je cakap isu semasa tak tau sangat coz kat umah memang tak tengok tv coz kena quarantin tak tengok tv gara-gara adik jatuh kelas ngn teman-taman sekali qurantin tak tengok tv.and lastly dia cakap bila leh start keje?miggu depan.secepatnya esok boleh.teman pun jawab insyallah. then dia cakap nah ni surat lantikan guru ganti cek betul-betul.wah!biar betul dapat ni.terima kasih ye En Zukifli..terima kasih jugak awak sudi membatu kami gantikan guru menunaikan haji jawab En. Zul.Alhamdulillah Syukur..dapat jugak aku koje idok la hari-hari tunggu kerja datang.

No comments:

Post a Comment