Blogger Templates

Friday, September 23, 2011

CITA-CITA

bila bercerita menegenai cita-cita pastinya terkenang zaman kanak-kanak dahulu..

didalam bilik darjah tahun 3

Cikgu:sila senaraikan tiga cita-cita kamu kemudian beritahu pada saya untuk direkodkan.
murid-murid:baik cikgu
saya:alamak ape nk tulis ni??cita-cita tu ape ye? tanyaku kepada kawan sebelahku
kawan:ala tulis je beso nanti nak jadi ape.
saya:nengok skit ape kamu tulis.
kawan:mana boleh tak aci la men tiru-tiru
saya:ala nak tengok pun tak boleh (ape pun tak boleh..hurm)

masa itu sukar untuk memahami apa itu cita-cita dan masa depan.yang sebetulnya saya tidak tahu target dan matlamat untuk masa depan saya.setelah semua rakan-rakan mengahantar cebisan kecil cita-cita mereka saya orang terakhir menghantar pada guru kelas.da ini coretan pada kertas itu.
pensyarah
pensyarah
pensyarah

cikgu:ain!!nape tulis satu cita-cita je?
saya:mana ade la cikgu kan saya tulis tu tiga bukan satu
cikgu:adeh!!!poning den ngan budak lebih pandai dari cikgu ni patut la cita-cita jadi pensyarah.

dan sekarang saya cuba untuk mencapai cita-citaku.jika Dia izinkan semoga ianya berhasil walaupun bidang yang saya ceburi adalah bidang kejuruteraan yang membolehkan saya menjadi seorang jurutera.namun minat dan cita-cita mengatasi segalanya.dan seperkara lagi sekarang saya mempunyai impian ialah ingin menjadi designer pakaian dan design crafter..erk!!boleh ke?macam lari bidang je.takpe la jadi designer pada diri sendiri pun da cukup.apa boleh buat da hobi suka menjahit dan seni so tak salahkan punya impian macam tu.mak saya selalu cakap pada saya "belajar engineering tapi nak jadi pencinta seni dan tukang jahit pulak".ape boleh buat bukan salah ibu mengandung tapi salahkan bakat dan minat tertanam dalam diri.hihihihi


No comments:

Post a Comment