Blogger Templates

Saturday, September 17, 2011

REUNION SEKOLAH RENDAH



pada raya ke tiga kelas saya mengadakan reunion pada pelajar sekolah kebangsaan sultan Abdul aziz ketior.sekolah saya merupakan sekolah veteran juga la sebab zaman ayah saya lagi sudah bertapak nan megahnya sekolah itu.banyak pelajar sudah menjadi manusia dan insan berguna pada masa kini.buktinya ayah,makcik-makcik dan pakcik-pakcik saya juga bersekolah di sekolah yang sama berjaya bergelar guru dan menjadi pendidik pada anak bangsa.walaupun sekolah kami sekolah luar bandar tapi ianya bukan penghalang buat kami sebagai pelajar untuk berjaya dan terus maju ke hadapan.siapa sangka hanya 3tahun (tahun1 hingga tahun 3)disana ada juga rakan-rakan masih ingat kewujudan saya bersama mereka.terimakasih kawan-kawan...setelah 16tahun tidak berjumpa kami bersua semula pada hari tersebut.saya hampir terlupa wajah-wajah mereka sehinggakan saya cuba mengimbau kembali kenangan sewaktu kecil bilik darjah.sedang saya mengingati wajah-wajah mereka kekadang membuatkan hati bergelak sendiri mengigatkan kenangan dulu.berbeza sungguh zaman dahulu dibandingkan dengan zaman sekarang.kebanyakkan dari kelas kami sudah pun mendirikan rumah tangga dan ada juga dalam perjalanan ke arah itu.ada juga mengendong anak-anak kecil dan tunang masing-masing.tahniah diucapkan kepada sahabat saya shida yang bertungkus lumus mengumpulkan kesemua rakan-rakan darjah untuk hadir ke majlis reunion ini.bukan mudah untuk mengatur majlis begini memandangkan kebanyakkan mereka masing-masing mempunyai komitmen tersendiri.walaubagaimanapun saya sangat gembira dapat menghadirkan diri dan berjumpa rakan-rakan bilik darjah dan rakan sepermainan saya dahulu.banyak suka duka bersama mereka.diharapkan semoga kita akan bersua kembali pada reunion akan datang dan semoga kita semua berjaya dunia dan akhirat dibawah pelindungan dan keberkatan dariNya.

No comments:

Post a Comment